دلایل گسترش و استقبال از بازاریابی شبکه ای و مزایای این صنعت قدرتمند
1- کثرت تولیدکنندگان
امروز با شکل گیری کارخانه های خودکار و نیمه خودکار و تولید یک محصول با مارک متنوع، فروش و توزیع محصول اهمیت بسیاری پیدا کرده و روش عرضه محصول و بازاریابی آن حتی در بعضی کالاها، از ساخت و تولید آن اولویت بیشتری یافته است. برای نمونه، راه اندازی یک کارخانه تولید ماکارونی طرح عظیمی به شمار نمی آید و با سرمایه ای محدود و مشخص در زمانی معیّن قابل دستیابی است. اما عرضه چنین محصولی در بازار پررقابت امروز بسیار دشوار و عملاً برای کارخانه های کوچک، ناممکن است. پس امروزه توزیع و فروش نسبت به تولید، چه از نظر هزینه و چه از نظر راهکار، اهمیت کمتری ندارد. در چنین وضعیتی است که تولیدکنندگان برای فروش محصول خود حتماً باید از ت ها و روش های بسیار دقیق تر و حساب شده تری استفاده کنند که بازاریابی شبکه ای یکی از آنهاست.
2- امروزه حق انتخاب با مشتری است
امروزه مصرف کنندگان در انتخاب آزادند. طبیعی است که در این انتخاب سودی عاید کارخانه ها می شود. بنابراین مصرف کننده ای که سود می رساند، حق دارد سود دریافت کند.
3- پایین آمدن ارزش تبلیغات
در دنیای امروز، هر کسی در محیط خانه از تلویزیون، رادیو، اینترنت، رومه ها و مجله ها استفاده می کند و اینها نیز همگی در سطح خود شامل تبلیغات برای محصولات گوناگون هستند. بنابراین، انتخاب محصول مورد نظر بسیار دشوار است و بیشتر مردم نسبت به آنها بی اعتنا شده اند و خرید خودشان را با روش سؤال از دوستان و نزدیکانی انجام می دهند که محصولات را آزمایش کرده اند.
محصول ,ها ,می ,بازاریابی ,کارخانه ,تولید ,بازاریابی شبکه ,شبکه ای ,و تولید ,خودکار و ,کارخانه های
درباره این سایت